Geoblog.pl    brzuszkidwa    Podróże    Azja południowo-wschodnia    Ponowna wizyta

Ponowna wizyta

Wietnam
Wietnam, Ho Chi Minh City

A: Z Dalatu postanowiliśmy nie jechać Sinhcafe, bo się na nich śmiertelnie obraziliśmy. W naszym hotelu w Dalacie też oferowali bilety do Saigonu i w tej samej cenie, więc postanowiliśmy z oferty skorzystać (i autobus miał nas zabrać z samego hotelu). Zadowoleni z swojej decyzji obudziliśmy się rano, zjedliśmy śniadanie, poczekaliśmy na bus, który nas zabrał do biura Sinhcafe , gdzie wsiedliśmy do autobusu Sinhcafe i pojechaliśmy do Saigonu. Tacy właśnie cwani byliśmy. W całej tej pouczającej historii jest jedna zagadka: w biurze Sincafe twierdzili, że autobus jedzie 5 godzin, w hotelu, że 6 i pół. Na szczęście los pogodził tę dziwną rozbieżność bo jechaliśmy 8 i pół (300 km). Z cudownego klimatu Dalatu (temperatura w ciągu dnia nigdy nie spada poniżej 16 i nigdy nie przekracza 26 stopni) ponowie znaleźliśmy się w środku pory deszczowej, w której same deszcze są powiedzmy .... obfite, ale przynajmniej ciepłe. Najgorsze jest połączenie temperatury (30) z wilgotnością powietrza, która przed deszczem robi się taka, że można się utopić we własnym pocie.
Na następny dzień zafundowaliśmy sobie dwudniową wycieczkę do delty Mekongu (od 19 do 25 dol. wszystkie mają mniej więcej ten sam program; biur oferujących takie wycieczki w okolicy 10 dolarowych hoteli jest pełno).